رستم‌رود

مختصات: ۳۶°۳۵′۲۲″ شمالی ۵۲°۰۵′۲۲″ شرقی / ۳۶٫۵۸۹۴۴°شمالی ۵۲٫۰۸۹۴۴°شرقی / 36.58944; 52.08944
از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
(تغییرمسیر از رستم رود)
رستم رود
اطلاعات کلی
کشور ایران
استانمازندران
شهرستاننور
بخشمرکزی
دهستانناتل‌کنار سفلی
مردم
جمعیت۲۶۷۳ نفر (سرشماری ۹۵)
کد آماری۰۲۳۲۰۶

رستم‌رود، منطقه‌ای شهری در شهر نور است.[۱] این منطقه پیش‌تر روستایی در دهستان ناتل‌کنار سفلی شهرستان نور بود.[۲] در سال ۱۳۹۲ شورای عالی شهرسازی و معماری؛ مصوبه‌ای در خصوص «طرح جامع شهر نور»،[۳] شامل الحاق رستم‌رود به محدودهٔ شهر نور را تصویب و دیوان عدالت اداری نیز در سال ۱۳۹۴، مصوبهٔ شورای عالی شهرسازی را قانونی دانسته و رأی بر عدم ابطال آن صادر شد.[۴] این منطقه تا قبل از الحاق به شهر نور ۸۷۵ خانوار یا ۳۲۱۷ نفر جمعیت داشته‌است. رستم‌رود با توجه به قرار گرفتن بین دو پارک جنگلی نور و ایزدشهر و نزدیکی به دریا، شالیزار و تالاب‌هایش، پتانسیل فراوانی جهت سرمایه‌گذاری و توسعهٔ صنعت گردشگری دارد. بهره‌برداری از درمانگاه فرهنگیان، اتصال مجدد راه دسترسی به روستای سیاهکلا و بخش چمستان، ایجاد خیابان ساحلی، تکمیل ورزشگاه نیمه‌کارهٔ ۳۵۰۰ نفره، تأسیس شهرداری ناحیه تحت پوشش شهرداری نور و الحاق به کلانتری ناتلکنار شهر نور به‌واسطهٔ استقرار دادگستری در مرکز شهرستان از مهم‌ترین خواسته‌های این اهالی است.[نیازمند منبع]

نگارخانه[ویرایش]

منابع[ویرایش]

  1. «افزایش خدمات شهرداری در منطقه رستمرود نور». شهرداری نور. بایگانی‌شده از اصلی در ۱۶ اکتبر ۲۰۱۷. دریافت‌شده در ۱۶ اکتبر ۲۰۱۷.
  2. «نتایج سرشماری ایران در سال ۱۳۹۵». درگاه ملی آمار. بایگانی‌شده از اصلی (اکسل) در ۲۰ شهریور ۱۴۰۲.
  3. «مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران در خصوص طرح جامع شهر نور». مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی. بایگانی‌شده از اصلی در ۱۷ اکتبر ۲۰۱۷. دریافت‌شده در ۱۷ اکتبر ۲۰۱۷.
  4. «ابطال مصوبه ۲۵/۹/۱۳۹۲ شورایعالی شهرسازی و معماری ایران که طی نامه شماره ۳۰۰/۱۲۶۲۴–۱۷/۳/۱۳۹۳ معاون معماری و شهرسازی به استانداری مازندران ابلاغ شده‌است». دیوان عدالت اداری. بایگانی‌شده از اصلی در ۱۷ اکتبر ۲۰۱۷. دریافت‌شده در ۱۶ اکتبر ۲۰۱۷.